Alla inlägg under april 2010

NU

Av Rebecca - 27 april 2010 11:48

ska jag klä på mig, fixa håret och dra till min gamla skola. Tömma lite skåp, skriva en lapp till min mentor och tacka så mycket för allt han har gjort för mig. Sen gå hem, äta något och sen får ödet bestämma. Jag är stark. Ett kraftpaket i en liten kropp. Detdu!


I övrigt har jag och mamma hittat en skola som sydd för mig. Litet, mycket lärare, mysiga klassrum och rum. Nu gäller det bara att tänka igenom det noga och tacka ja. Augusti kom nu!! Eller nej.. sommarlov kom nu. Imorgon är det Bup, på torsdag ska jag göra lite engelska hos Herbert och på fredag ska jag titta på majbrasan med Elea och co.


Nu ska jag sätta igång. (jag hoppas att jag överlever, om jag träffar mina gamla klasskompisar alltså. men nej, nu är det dags att gå vidare. för det måste man ju någon gång. jag klarar detta.)

Av Rebecca - 25 april 2010 13:48

Hejsan!! Eh. Öh. Ingen läser mig blogg, tråkigt. Äsch. Idag har jag inte gjort mycket. Mest bara tagit det lugnt. Druckit kaffe med mamma, tagit en dusch (mitt fina våfflade hår försvann :<) Nu sitter jag i vardagsrummet och lyssnar på lite musik och så. Mamma, Peter och Daniel (bror) har åkt iväg till Bauhaus. Så jag och Ludde är hemma. Mysigt! Han sover här bredvid mig, hihi. Igår ringde Elea mig och kom över hit. Jag var på pessimist humör och var mest tråkig. Men efter en Ipren för att minska den djävulska mensvärken gick det bra ändå att hoppa studsmatta, steka pannkakor, äta glass och titta på två filmer. TJOHO FÖR IPREN! Hehehe. Kom i alla fall hem vid 12 tiden (natten alltså). Gick och la mig direkt. Kände mig dock ensam eftersom Snuffe (gosedjur) inte var i sängen. Men jag somnade ändå, utan mardrömmar.


Hm... annars mår jag ganska så bra idag. Trevlans. Tjoho!


Nu ska jag äta någon slags lunch och sen ta en promenad med Ludde. Kanske tar med mig kameran också.


Hejdå.

Av Rebecca - 24 april 2010 11:34

Hej. Tja. Godmorgon. Tjenixen. Ah, ni fattar. Hej. Idag mår jag inte bra. Är bara trött och jobbig och elak. Har varit såhär i flera dagar. Det är jobbigt. Och nu ringde min bästis och frågade om hon får komma över hit. Såklart får hon det. SÅ NU SKA JAG PEPPA SOM FASEN!


Herrå. (hahahaha, vilken skum blogg jag har.)

Av Rebecca - 17 april 2010 15:53

Snuvig och hostig. Är ledsen. Behöver någon att kramas med. Orkar ingenting egentligen. Funderar mycket på livet. Kanske för mycket. Har ätit mat och lördagsgodis. Vill inte få ångest. Men just nu bryr jag mig inte. Behöver någon slags kick. Bara någon. Äsch, vet inte vad jag skriver. Hejdå.  






Av Rebecca - 17 april 2010 13:33

Hej. Jag ska inte träffa killkompisen idag. Är alldeles för sjuk. Hostar mest hela tiden och min hals gör ont ont. Sitter i flanellskjorta nu. Mjukisar och småflätor i håret. Ganska fint ändå. Behöver någon nu. Någon att kramas med, gunga i parken med. Någon som vill ligga på en filt på en gräsmatta och tyda moln. Bara någon. Lyssnar på Håkan Hellström. Hans musik får mig alltid lugn, får mig att andas normalt igen.


Om en månad är jag på ett plan mot Frankrike. Håll ut Rebecca, snälla håll ut.

Av Rebecca - 16 april 2010 23:19

Hej. Hade nyss största tjaffset med mamma. Fick inte sova över hos en killkompis. "Jag och P tycker att det går för snabbt, vi känner att du är alltför labil." Tack. Tack så mycket. Ni litar alltså inte på mig då? Tror att jag ska strypa migsjälv med en duschslang hemma hos honom då eller? Inte vet jag. Kanske. Nu är jag trött. Ledsen. Inte söt alls. Tidigare idag på kvällen firade vi P's son. P's mamma och ena syrra kom över, vi åt tacos och tårta.Sen gick dom, jag gick ut en snabbis med Ludde och lämnade en mössa och vantar hos bästis. Kom hem, åt upp sista tårtbiten och gick upp hit. Sen chattade jag med killkompisen, frågade mamma om jag fick sova över och ja. Bråket då. Det här ska jag ta upp på Bup nästa vecka.


Imorgon ska jag i alla fall vara med killkompisen då, leta film på biblioteket och undvika mamma. Jag ska bli världens bästa mamma när jag blir stor. Vara självsäker och trygg. Inte som min mamma. En riktig stöttepelare ska jag vara. Hoppas jag. Jag hoppas verkligen verkligen.


Nu ska jag... chatta vidare, lyssna på radio och snart sätta på mig nattkläder och borsta tänder.


God natt folket.


 

Augusti 2008. 


  För några dagar sedan låg jag i solen på en filt och solade. Med bästis mår jag bra.

Av Rebecca - 15 april 2010 08:44

Igår var ganska så fint. Gick ut en långpromenad ensam och gungade en stund. Lyssnade på musik och sjöng tyst med. När jag blev trött på att gunga gick jag hela vägen till Strålsjön. Satte mig på bryggan och drog fingrarna i vattnet. Det är underbar utsikt. Senare solade jag, var med bästis och hennes lillasyster och på kvällen åt jag våfflor med dom.


Idag började dåligt. Mamma sa igår att jag skulle åka tidigt och jag förstod inte. " Ja men du vet väl att vi har bestämt att du ska räkna matte hos H?" Nej det visste jag inte sa jag. Blev sur och ledsen. Borstade tänder och håret och sen la jag mig i sängen och läste om mytologi. Blev snabbt trött och somnade. Usch. Och idag väckte P mig astidigt och försökte få upp mig. Ville inte. Sen kom mamma men jag fräste åt henne att dra åt pipan. Hon gick. FÖRSTÅR DU INTE ATT JAG INTE VILL SITTA OCH RÄKNA MATTE I EN HEL TIMME OCH MÅ ÄNNU JÄVLA SÄMRE? DU VERKAR JU VILJA ATT JAG SKA MÅ SÄMRE? JAG VILL INTE. LÅT MIG VARA. GÅ.


Idag ser schemat ut såhär:


- Äta frukost (typ nu)

- Klä på mig, fixa hår osv

- Småstäda rummet (kanske)

- Äta lunch, åka till biblioteket ---> lämna och låna nya böcker

- Ta en fika

- Åka hem


Kan inte sola som jag planerat igår. Ingen sol alls ju. Bara, grått.


  Hej då.


Av Rebecca - 12 april 2010 16:06

Ja hej. Sen i fredags har allt varit svart. Jag har bara suttit i mitt rum i mörkret och tittat på film. Inte orkat klä på mig, borsta håret eller prata. Inte ens gå utanför huset. Och idag har det varit hela sjutton plusgrader. Men jag orkar verkligen inte. Och det suger så jävla mycket. Jag behöver mer tid, mer tid till att ta nya tag. Vill inte ha vår, sommar. Inte än.


Påsklovet är slut. Men det är ingen skillnad för mig som är hemma hela tiden. Varit det sedan februari. Jag känner mig ensam. Jag har en familj, några nära vänner. Men ändå. Ååååååh. Vill inte vara deppig!! Vill inte vill inte vill inte. Mamma tjatar om att jag deppar för mycket. Går ner mig. Hon säger att solen är det bästa mot det. Som att D vitamin och värme skulle göra mig något bra? Jaja, nu är jag sådär barnslig igen. Det är ingen snö alls kvar ute nu. Fan. Vill inte att tiden ska gå så jävla snabbt. För det gör det. Jag behöver tid.




Presentation


En blond tös som tänker alldeles för mycket på livet.(typ)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards